کار مشاور حقوقی

 

مشاوره حقوقی

بهتر است قبل از اقدام نسبت به هریک از موضوعات حقوقی اعم از معاملات ، تجارت ، ازدواج ، طرح دعوی حقوقی و یا دفاع از دعاوی مطروحه و همچنین سایر موارد حقوقی ، با مشاوره حقوقی با وکیل دادگستری و با کسب آگاهی از موارد قانونی ، موقعیت خویش را در مسائل و مشکلات احتمالی و یا بوجود آمده سنجید و سپس اقدام به انجام معامله ، تجارت و ازدواج و . . . نمود ، مشاوره حقوقی فقط مختص به قبل از انجام امورات حقوقی نبوده و در صورت بوجود آمدن مسائل حقوقی  نیز می توان با وکیل دادگستری ، مشاوره حقوقی نمود که مشاوره حقوقی میتواند برای اعطای وکالت به وکیل دادگستری و یا آگاهی از موارد قانونی و موقعیت حقوقی خویش و یا اقدام برای انجام امورات حقوقی توسط خود شخص باشد ، مشاوره حقوقی می تواند اشخاص را از مشکلات حقوقی احتمالی بدور داشته و یا از درگیر شدن اشخاص با مسائل و مشکلات بیشتر ، بکاهد .

مشاور حقوقی بر خلاف یک وکیل دادگستری می تواند به هر دو طرف در رابطه با پرونده شان به آن ها مشاوره بدهد . در اغلب موارد، وکیل نماینده «شاکی» یا «متقاضی» خواهد بود ، اما یک مشاور می تواند با هر دو طرف کار کند . چرا که اساس کار وی این است که در ساعت مشخصی به موکلین مشخصی وقت مشاوره حقوقی بدهد و بتواند آن ها را در روند پیگیری پرونده هدایت کند.
هنگامی که وکیل ، مقدمات دفاع از یک پرونده را تدارک دیده است ، باید با دادگاه هماهنگ شود ، اسناد محرمانه داده شود و یک شماره پرونده تعیین گردد . هزینه هایی مربوط به این مسئله وجود دارد که اجتناب ناپذیر است و باید پرداخت شود .
مشاوره حقوقی در موارد زیر توسط وکیل دادگستری ارائه می گردد :

1 – مشاوره حقوقی به منظور جلوگیری از وقوع مشکلات حقوقی .

2 – مشاوره حقوقی در مورد مسائلی که احتمال وقوع آن وجود دارد .

3 – مشاوره حقوقی در موضوعات حقوقی بوجود آمده که هنوز اقدام قانونی پیرامون آن از سوی طرفین انجام نگرفته است .

4 – مشاوره حقوقی پیرامون موضوعات و مسائلی که در مراجع قضایی اعم از دادسراها و یا دادگاه ها در جریان بوده و تحت رسیدگی است .

5 – مشاوره حقوقی پیرامون مسائل و مشکلات حقوقی شرکتها و اشخاص حقوقی .

6 – مشاوره حقوقی پیرامون تنظیم دادخواست ، لوایح ، اعتراض به نظر کارشناس و تنظیم دادخواست و لایحه تجدیدنظر خواهی و  . . .

7 – مشاوره حقوقی پیرامون مطالعه پرونده در دادگاه و توسط وکیل دادگستری .

8 – مشاوره حقوقی پیرامون تنظیم قرارداد و یا نظارت بر انعقاد آن .

9 – مشاوره حقوقی به جهت عدم استطاعت مالی در مقایسه با انتخاب وکیل دادگستری .

10 – مشاوره حقوقی در خصوص سئوالات حقوقی و یا اطلاع از موضوعات حقوقی .

لازم به ذکر است موارد فوق تنها نمونه هایی از موارد مشاوره حقوقی بوده لذا هر زمان که نیاز به مشاوره حقوقی داشته باشید می توانید در اولین فرصت با وکیل دادگستری ، مشاور حقوقی داشته باشید .