مشاوره بازاریابی

مشاوره بازاریابی

بازاریابی مفهومی جدیدی نیست و شاید این جمله عجیب به نظر بیاید اما تکنیک ها و ابزارهای بازاریابی آنقدر تغییر کرده است که با مفهوم اولیه خود از بدو ابداع بسیار تفاوت نموده است. بازاریابی امروز اهداف متفاوتی از بازاریابی در گذشته دارد. در گذشته، بازارها ثابت، پایدار و شاید قابل پیش بینی بودند، بنابراین سازمان ها برای کسب بهترین جایگاه در آن تلاش می‏ کردند. درحال حاضر پیش بینی بازار به دلیل رقابت تنگاتنگ میان شرکت‌ها و ارائه محصولات متنوع توسط شرکت ها، بسیار سخت و دشوار شده است. امروزه سازمان ها با توجه به محدودیت در منابع و رقابتی شدن بازارها، مدیران را وادار به پیاده سازی روش ها و شیوه های نوین بازاریابی، تکنیک های وفادارسازی مشتری و آموزش بازاریابی می کنند تا بیشترین اثربخشی و کمترین هزینه را برای شرکتشان به ارمغان آورد. گروه کلید می تواند با بررسی دلایل افت و ناکارآمدی نیروهای فروش و با طراحی و پیاده سازی باشگاه مشتریان وفادار، به افراد و شرکت‌های مختلف مشاوره بازاریابی دهد؛ همچنین با تحلیل و بررسی موقعیت و شناسایی نقاط قوت و ضعف شرکت می تواند به تجزیه و تحلیل وضعیت سرمایه گذاری با هدف بازگشت سرمایه بپردازد که این امر با مدیریت پورتفولیو (سبد محصول) و توسعه محصول جدید، ارتباط موثر با مشتری از طریق بسته بندی و رنگ، قیمت گذاری، مدیریت بسته بندی محصول و در نهایت شناخت رفتار مصرف کننده میسر خواهد شد.

آموزش بازاریابی با چه هدفی صورت می گیرد؟

آموزش سبب اصلاح عملکردها می شود. اثربخشی آموزش را می توان در تفاوت عملکرد قبل و بعد از آموزش سنجید. آموزش بازاریابی به معنی آموزش دادن روش های بازاریابی به افراد می باشد. در دنیای جدید که فروش های آنلاین و همچنین رسانه های اجتماعی رشد شدیدی داشته اند؛ روش های آموزش بازاریابی دائماً در حال تغییر می باشند. هدف از آموزش بازاریابی شناخت نیازها و خواسته های بازار هدف و در نهایت جلب رضایت مشتریان است. بدون اینکه آموزش ببینید اگر دست به عمل بزنید شانس شکست شما بیشتر است.

مشاوره بازاریابی چه کمکی به سازمان شما می کند؟

مشاورین با تجربه همچون راهنمایی هستند که مسیر درست را به شما نشان می دهند و تاریکی های مسیر را برای شما روشن می کنند. یک مشاور بازاریابی، یک فرد حرفه ای در زمینه بازاریابی می باشد که دارای تجربیاتی است که با استفاده از این تجربیات می تواند مشتریان را به خود جلب کند و موقعیت های تجاری را افزایش دهد و این امر از طریق مشتریان موجود و نیز جلب مشتریان جدید صورت می گیرد. در حقیقت کار یک مشاور بازاریابی، ترکیبی از رهبری و مشاوره است؛ به همراه این توانایی که هم خلاق باشد و هم حسابگر. مشاوره بازاریابی به شرکت ها کمک می کند تا اجزای منحصر به فرد داخلی و خارجی تجارت خود را که شامل رضایت مشتریان و روندهای بازار و عوامل محیطی و نوآوری می شوند، را با دقت شناسایی کنند و در جهت بهبود یا برطرف کردن نقاط ضعف خود گام بردارند.

گروه ما در زمینه مشاوره بازاریابی و آموزش بازاریابی دارای دیدگاهی روشن بوده و این به سازمان ها کمک می کند تا با در نظر گرفتن نیازهای مشتریان و روند بازار و در نهایت استفاده از برنامه های بازاریابی استراتژیک به فرصت های رشد دست پیدا نمایند. ما با ارائه اطلاعاتی در مورد مشتریان و بخش بندی آنها به سازمان ها کمک می کنیم تا به دیدگاه روشن تری از بازار برسند. ما به شرکت های مختلف برای تعیین بخش هایی از استراتژی های بازاریابی خود و سازمان هایی که نیاز به بهبود دارند، مشاوره بازاریابی می دهیم. در آخر خدمات مشاوره بازاریابی ما به شرکت های مختلف کمک می نماید تا مهمترین چالش های فروش و بازاریابی خود را حل کنند.