قدمت تاریخی تجارت بین الملل

قدمت تاریخی تجارت بین الملل

درست است که تجارت بین الملل یکی از حرفه های داغ و پرسود هزاره جدید است. اما چندان موضوع جدیدی نیست. زیرا که در قرن ۱۷ کشتی های قایقرانی سریع به نام Clippers با خدمه، مخصوص حمل و نقل چای از چین و ادویه جات از هند شرقی به کشورهای اروپایی مختلف بودند و حتی عقب تر از آن در قرن های ۱۴ و ۱۵ میلادی و از زمان مارکو پولو، کاروان های بزرگ محموله های ابریشمی و ادویه جات، وجود داشتند. و باز هم اگر عقب تر برویم با قبیله های دور روبرو می شویم و می بینیم آن زمان هم تجارت وجود داشت، زیرا همیشه یک گروه یا کشور دارای محصولات و خدماتی است که توسط یک کشور دیگر تقاضا می شود و از آنجایی که جهان هرروز شاهد پیشرفت بیشتر تکنولوژی است ، تجارت بین المللی نیز، از نظر سود و رضایت شخصی، با ارزش تر و کار آمدتر می شود، بنابراین اهمیت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی تجارت بین الملل در عصر صنعتی امروز مورد توجه قرار گرفته است.

تجارت بین الملل در طول سال ها با توجه به مزایای بسیاری که به کشورهای مختلف در سراسر جهان ارائه می دهد، رونق زیادی یافته است. در واقع تجارت بین الملل، مبادله خدمات، کالاها و سرمایه بین کشورها و مناطق مختلف است و بخش مهمی از تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می دهد که این یکی از منابع مهم درآمد برای کشورهای در حال توسعه نیز محسوب می شود.

تجارت بین المللی انواع مختلفی از یک محصول خاص را از مقصد های مختلف به ارمغان می آورد و این به مشتریان کمک می کند از مجموعه ای گسترده تر محصول خود را انتخاب نمایند که نه تنها کیفیت زندگی آنها را بهبود می بخشد، بلکه به طور کلی به رشد کشور کمک خواهد کرد. و تجارت بین المللی باعث افزایش بهره وری در تولید می شود؛ چرا که کشورها سعی می کنند روش های بهتر تولید را برای کاهش هزینه ها امتحان کنند تا در رقابت باقی بمانند ،در واقع کشورهایی که می توانند محصول خود را با کمترین هزینه ممکن تولید کنند قادر به کسب سهم بیشتری در بازار خواهند بود. بنابراین انگیزه برای تولید به طور موثر ایجاد می شود و این امر به افزایش استانداردهای محصول کمک می کند و مصرف کنندگان محصولاتی با کیفیت مناسب برای مصرف خواهند داشت.
از دیگر منافع تجارت بین المللی می توان به ایجاد اشتغال بیشتر از طریق ایجاد صنایع جدیدتر برای تامین نیازهای کشورهای مختلف اشاره کرد و به این ترتیب به کاهش میزان بیکاری کمک خواهد کرد.
همچنین تجارت بین الملل یک کشور را قادر می سازد که کالاهای مصرفی را که نمی تواند در مرزهای خود تولید کند و یا تولید آن ممکن است هزینه ی بسیار بالایی داشته باشد. ارزان تر از و از طریق واردات خارجی بدست آورد.

برخی از مزایای مهم تجارت بین الملل

افزایش فروش و سود

افزایش فروش و سود

افزایش پتانسیل فروش محصولات موجود
افزایش پتانسیل در گسترش کسب و کار

بهره گیری از تکنولوژی تجارت بین المللی

کاهش وابستگی به بازار های موجود

افزایش-پتانسیل-درگسترش-کسب-و-کار

افزایش پتانسیل فروش محصولات موجود

افزایش-رقابت-داخلی

افزایش رقابت داخلی

افزایش-پتانسیل-درگسترش-کسب-و-کار

افزایش پتانسیل فروش محصولات موجود

بهره-گیری-از-تکنولوژی-تجارت-بین-المللی

بهره گیری از تکنولوژی تجارت بین المللی

حفظ رقابت هزینه ها در بازار داخلی

حفظ رقابت هزینه ها در بازار داخلی

تثبیت نوسانات فصلی بازار

تثبیت نوسانات فصلی بازار

 

چگونه میتوانیم به شما کمک کنیم؟

با ما در تماس باید تا بهترین مشاوران به شما خدمت ارائه دهند