سه روش برای جذب مشتریان بالقوه

سه روش برای جذب مشتریان بالقوه

در جهت رشد یک کسب و کار موفقیت آمیز، مهم است که یاد بگیریم به گونه ای با مشتریان بالقوه ارتباط بر قرار کنیم که آنها راحت به سمت ما کشانده شوند. بعضی به گونه ای فرایند فروش را پیش می بردند که گویی از رقصندگان جوانی بخواهند برایشان برقصند . اجرای بعضی فرمول ها شاید برای عده ای جوابگو باشد ولی نمیتوان یک شیوه را برای همه بکار برد. مشتریان بالقوه بیشتر تحت تاثیر مشتریان دائمی امکان بله گفتن پیدا می کنند و شما نمی توانید با فشار آوردن به آنها و یا احتمالا با رفتار تحقیرآمیز به اهدافتان برسید .شما باید فرایند فروش را طوری جلو ببرید که برای خریداران بالقوه لذت بخش به نظر برسد و آنها را نسبت به شما خوشبین نماید و جذب شما شوند.

واقعیت این است که همیشه نوعی تنش و استرس در پیداکردن مشتریان بالقوه وجود دارد .به عنوان یک قهرمان فروش، موفقیت شما قبل از اینکه فروشتان شروع شود ، به لحاظ ذهنی انجام می شود. هدف شما باید غلبه بر ترس ها و نگرانی های فروش باشد تا این دیوار مقاومت در برابر فروش شکسته شود .

مشتریان نیز نگرانی هایی دارند که بر خرید آنها تاثیر می گذارند . برخی نگرانی ها ممکن است این گونه در ذهن آن ها ظاهر شوند:

اگر تمام پولمان را از دست بدهیم چه اتفاقی می افتد؟

اگر این فروشنده تمام پول ما را بگیرد چه می شود؟

اگر شانس با شما باشد ممکن است مشتریان بالقوه از شما سوالاتی بپرسند که در این صورت با توجه به مهارت هایی که دارید میتوانید با کمک مشاوره های خوب و مهندسی شده آنها را جذب نموده و به مشتری واقعی تبدیل کنید.

در ابتدا برای مشتریان بالقوه ، شما فردی هستید که می خواهد پولشان را بگیرد. اینکه شما قابل اعتماد باشید یا نه بستگی به نگرش و نوع رفتارتان دارد .نگرش شما در اینجا نقش اساسی دارد . باید به خودتان تلقین کنید که یک قهرمان و برنده هستید پس تحت هر شرایطی باید عنوان خودتان یعنی فروشنده حرفه ای را حفظ نمایید .

در اینجا سه مرحله ساده وجود دارد که به شما کمک می کند تا بر شک هایتان غلبه کنید و ضمن اعتماد به خودتان ، بتوانید براحتی با دیگران ارتباط برقرار نمایید:

  • مشتری خود را تسخیر کنید

با توجه به آنچه از مشتری می بینید و می شنوید می توانید مواردی پیدا کنید و ازآن طریق از آنها تعریف و تمجید نمایید. برای این کار از کلمات مناسب استفاده کنید و از فریب و ریا کاری دوری نمایید وبا استفاده از حسن جویی مناسب و واقعی ، مشتری بالقوه خودتان را جذب کنید.

تعریف شما باید صادقانه باشد ممکن است آنها از مسافت دوری مشتری شما باشند و یا در اطرافتان باشند ولی در هر صورت براحتی می توانند زبان شما را متوجه شوند و درمقابل عکس العمل نشان دهند. هیچ کس دوست ندارد فریب بخورد و سرش کلاه برود بنابراین نقاط مثبت آنها پیدا کنید و با تمرکز بر آنها و ایجاد حس خوب ، یخ شکنی خودتان را آغاز کنید .

  • رویای مشتریان خود باشید

این کار به اندازه کافی آسان است، مخصوصا اگر آنها به دفتر شما می آیند تا نیازهای خودشان را مورد بررسی قرار دهند. اگر شما در تشخیص نیاز و خواسته واقعی مشتریان خوب عمل نمایید و پیشنهادات متنوع و خوشایندی برایشان ارائه دهید آنها نیز کاملا شیفته شما می شوند و به لحاظ ذهنی آماده انجام خواسته هایتان می شوند . شما باید آنها را درست راهنمایی کنید تا به خواسته ها یشان برسند و راضی شوند و فکر کنند با خرید از شما به رویایشان رسیده اند و بهت از شما برای کمک و مشاوره وجود ندارد.

  • ایجاد مشترکات

بسیاری از فروشندگان احساس می کنند که یافتن مشترکات با مشتری بالقوه ،یعنی آنقدر حرف بزنیم تا وی به نوعی متوجه اشتراک خود با ما شود.

باید به این نکته توجه داشته باشیم که شما از جهاتی با مشتری تفاوت هایی دارید و البته از جهاتی هم شبیه آنها هستید بنابرین در پی کشف شباهت ها باشید و روی آنها تمرکز نمایید .

برای مشتری باید این گونه توضیح دهیم که ما به مردم کمک می کنیم تا بهترین سرمایه گذاری را در خریدشان داشته باشند و مناسب ترین محصول را درقبال مبلغ پرداختی دریافت کنند. اگرمشتری در خصوص خریدهایی که انجام میدهد تبحر و اطلاعات کافی نداشته باشد باید به دنبال کسی باشد که محصول را می شناسد و می تواند به وی کمک کند تا آنچه که می خواهد با بهای مناسب بدست آورد.

( بنابراین از شما می خواهم به من بعنوان یک متخصص در استراتژی مالی اعتماد کنید تا به شما کمک کنم بهترین و عاقلانه ترین تصمیم  را بگیرید.)

این سخنان کوتاه نه تنها شما را به عنوان یک متخصص نشان می دهد بلکه کمک می کند تا مشتریان بالقوه را به آسانی جذب نمایید . با توجه به گفته ها و پیشنهادات شما آنها متوجه می شوند که باید شما را باور کنند چون هدف واقعی شما کمک به آنها درجهت سرمایه گذاری برای نیازهای خاص خودشان است . البته واقعا هم باید هدفتان بعنوان یک فروشنده حرفه ای همین باشد و برای خودتان اخلاق حرفه ای داشته باشید.