ترغیب بخش خصوصی به دانش بنیان ها

ترغیب بخش خصوصی به دانش بنیان ها

سورنا ستاری در رویداد ناحیه نوآوری شریف در دانشگاه صنعتی شریف افزود: ما در معاونت علمی فناوری هزار ایده را که قابلیت تبدیل شدن به دانش بنیان دارند لیست کرده ایم مهم این است که ما اکوسیستمی ایجاد کنیم که آن جوان خلاق بیاید آن ایده را استارتاپ کند، شتاب دهنده ای بیاید از آن ایده استارت آپی حمایت کند و سرمایه گذارانی آن را تجاری سازی کنند.
وی افزود: ما به تمام مخترعان اگر پول دادیم رفتند پراید خریدند! دولت باید به مخترعان مکان تحقیقاتی بدهد، شتاب دهنده معرفی کند و محیط کسب و کار ارایه دهد و نوع کمک باید به گونه ای باشد که بخش خصوصی رغبت به سرمایه گذاری پیدا کند.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر نمونه بودن دانشگاه صنعتی شریف در میان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی گفت: همه نگاه می کنند که شریف چه کار می کند؟ ما باید نگاهمان به جامعه باشد به اینکه چه مشکلی را می توانیم از مردم و جامعه حل کنیم، آنقدر هم سراغ ایده های تکراری نرویم الان ده ها شرکت تاکسیرانی اینترنتی ایجاد شده که یکی دو تا بیشتر مورد نیاز جامعه نیست باید به سراغ ایده های نو برویم.
ستاری با تاکید بر اینکه مفهوم آموزش، آموزش تا لحظه مرگ است و شهر ها در آینده بشریت نقاط مهمی برای توسعه آموزشی هستند گفت: وقتی در مورد شهر های نوآور صحبت می کنیم منظور این است که ما شهری داشته باشیم که شهروندانش هر روز که از خواب بلند می شوند چیزی یاد بگیرند این مفهوم شهر خلاق و نوآور است که دنیا به سمت آن می رود و ما هم باید این جهت گیری را داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه این جهت گیری باید در شهر ایجاد و از این فعالیت ها حمایت شود گفت: جمعیت کشور ما به نسبت کشور های عربی شاید نصف باشد، اما تعداد صفحات وب ما دو برابر آنهاست، ما در تجهیزات پزشکی بیوتک فوق العاده ایم که ۹۷ درصد داروهایمان را خودمان تولید می کنیم.